چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹

در سرما، خشکبار را به رژیم غذایی اضافه کنید

اگرچه در حال حاضر در ماه هاي گرم سال به سر مي بريم. اما دانستن اطلاعاتي در باره كاركرد خشكبار در تمامي فصول سال ازجمله ماه هاي سرد سال كاملا براي حفظ بهترين وضعيت بدن كاملا ضروري است. به اين مظور بايد گفت براي افرادي كه قصد دارند، واقعا سيستم‌ ايمني بدن خود را تقويت كنند، بهترين خشكبار براي افزايش ايمني بدن شامل گردو و پس از آن بادام و پسته هستند. متخصصان تغذيه توصيه مي‌كنند كه در ماه‌هاي سرد پائيز و زمستان، افزودن خشكبار شامل ميوه‌هاي خشك، مغز‌ها و دانه‌هاي روغني موجود در بازار به رژيم غذايي روزانه انتخابي مناسب و موثر براي افزايش طاقت بدن و تقويت سيستم‌ ايمني است.
بهترين خشكبار براي افزايش ايمني بدن شامل گردو و پس از آن بادام و پسته هستند. گردو حاوي بيشترين ميزان آنتي اكسيدان‌ها است و براي كاهش احتمال بروز مشكلات بهداشت رواني مثل اضطراب و افسردگي بسيار مفيد است. بادام هم منبع غني از ويتامين E و حاوي بيوتين است كه به سلامت موها و پوست كمك مي‌كند. دانه‌هاي روغني هم مزاياي مشابه مغز خشكبار دارند و اغلب به عنوان تقويت كننده سيستم‌ ايمني بدن عمل مي‌كنند و براي كمك به تقويت توان بدن در برابر عفونت‌ها موثر هستند.
به گزارش شبكه خبري تورنتو نيوز، تخمه كدو نيز حاوي مقادير بالاي آهن است كه براي مبتلايان به كم خوني، كاهش مشكلات پروستات و مقابله با سنگ كليه مفيد است. هسته گريپ فرود نيز در كاهش عفونت‌هاي تب خالي نقش دارد. دانه‌هاي گياه كتان هم مشكلات پوستي را بهبود مي‌دهند، علائم يائسگي را بهبود مي‌بخشند و كلسترول خون را پايين مي‌آورند.خشكبار ايران، اعتبار جهاني